סגן ראש המל"ל: "לא נמנע נסיעה לאומן, אך קוראים להישאר בארץ"

    נתי קאליש No Comments on סגן ראש המל"ל: "לא נמנע נסיעה לאומן, אך קוראים להישאר בארץ"

    היום התקיים תדרוך לכתבים במשרד ראה"מ בנושא הנסיעה לאומן בראש השנה בצל המלחמה, בהשתתפות הגורמים הרלוונטים | סגן ראש המל"ל ל"קול חי": "מדינת ישראל לא תוציא צווי מניעה לנסיעה לאומן. גם אוקראינה לא תעצור אנשים מלהגיע, אך מחובתנו להסביר שכעת לנסוע לאומן זו סכנת חיים"

    אומן תשפ"ב צילום: פלאש 90
    18:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on טורקיה החליטה לעצור את כל הסחר עם ישראל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הנסיעה לאומן לראש השנה בצל מלחמת רוסיה אוקראינה: לפני שעה קלה התקיים תדרוך כתבים במשרד ראש הממשלה בירושלים, בהשתתפות סגן ראש המל"ל איציק בר, ראש מערך ההסברה הלאומי ליאור חייט וסמנכ"ל משרד החוץ אייל סיסו.

    בפתח התדרוך, פרט סגן ראש המל"ל את סוגי אזהרות המסע השונות שמוציאה מדינת ישראל במקרים מסויימים. "אזהרות מסע מתחלקות לשלשה סוגים. יש אזהרת מסע שמוציא המל"ל – שהיא מתבצעת כשיש איום פח"ע בחו"ל. שנית, יש אזהרת מסע של משרד החוץ  שהוא בעקבות איום במדינה אחרת שמוסדות המדינה לא יכולים לשרת את האזרחים במצב מצוקה. שלישית, זוהי אזהרה שמוציא משרד הבריאות בקשר לסכנה ממחלות במדינות מסויימות".

    "בקשר לאוקראינה, אזהרת המסע היא מהסוג השני. גם ארה"ב הוציאה אזהרת מסע מחמירה לאוקראינה. אנחנו יודעים  שקרוב ל50 אלף רוסים נהרגו בקרבות. זו מדינה במצב מלחמה" הסביר בר.

    "בשבוע האחרון האוקראינים הצליחו לבצע פעולות בעומק השטח שכבשה רוסיה, ויש חשש שהרוסים יתקיפו כעת יותר. כרגע באוקראינה יש עוצר לילי, יש איסור לקיים אירועים דתיים של כלל הדתות. התקהלות יכולה להויות סיכון" הסביר.

    במענה לשאלתי האם ישראל תעשה פעולה אקטיבית נגד הנסיעה לאומן, מלבד אזהרות, אמר סגן ראש המל"ל: "מדינת ישראל לא תוציא צווי מניעה לנסיעה לאומן. גם אוקראינה לא תעצור אנשים מלהגיע, אך מחובתנו להסביר שכעת לנסוע לאומן זו סכנת חיים. כל שנה יש היערכות של משרד החוץ ומשטרת ישראל, השנה לא נוכל לתת מענה הולם במקרה של אסון, לאו דווקא בקשר למלחמה, אפילו חלילה אסון אזרחי".

    לדבריו הצטרף סמנכ"ל משרד החוץ אייל סיסו והבהיר: "אנחנו לא נוכל לעזור לאנשים שיתקלו בבעיות. יש לנו נציגות רק בקייב. אפילו מי שיאבד מסמך יצטרך להגיע לקייב, יש סכנה גם מאירועים אנטישמיים. אנחנו נהיה מאד מוגבלים מלסייע".

    "דיברתי עם שגריר אוקראינה בישראל והוא התחנן שלא ייסעו לאומן. השוטרים עסוקים בלחימה. הם לא רוצים למנוע מאנשים לבוא. אבל מתחננים שלא יבואו. אוקראינה ביקשה ממנו לא להיות באומן. ואנחנו נכבד את ההחלטה" אמר סיסו.

    ליאור חייט ראש מערך ההסברה הלאומי הבהיר בתדרוך: "אנחנו לעולם לא נפקיר שום אזרח שייסע לאומן, אפילו שהזהרנו על כך מראש. אבל מי שנוסע חייב לדעת שהיכולת שלנו לסייע מוגבלת מאד. קיבלנו מסרים מאוקראינה שהם לא ייסגרו את הגבולות, אני לא יודע לומר למה הם לא רוצים לסגור".



    0 תגובות